Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Camilla - 13 juli 2011 23:06

Jag håller på att bli galen att bara få vara här i Umeå och inte få göra de jag vill. Det tar ju slut på saker att göra tillslut. Och de som verkligen känner mig vet att jag är en person som inte kan sitta stilla utan det ska hända saker runt mig mest hela tiden. Nu måste jag vara lugn så inte lillebror kommer alldeles för tidigt och jag får snart ett PSYKBRYT!! Idag var våra kära grannar min räddning. De kom med fika och jag fick surra av mig lite och bara få göra nåt en stund! TACK fina ni!


Jag har alltid älskat att pyssla och jag jobbar med barn som är i den åldern där de älskar att pyssla. Så det gör vi mycket i min klass! Så jag har mycket pyssel i ryggsäcken som man kan använda även på mindre barn. Erika la in lite pysselinlägg i sin blogg och då blev jag inspirerad! Jag köpte in lite pyssel och nu skapar vi ofta.


De senaste två pysslen har blivit dessa:


 

Så här kan de se ut!

 

Den första är en helt vanlig vit disktrasa som vi tryckt hjärtan på med textilfärg. Sen stryker man fast det med styrkjärn i några minuter så det inte försvinner när man torkar med den. Den andra visar en helt vanlig teckning där vi limmat med pensel och lim och tryckt fast paljetter och skumgummihjärtan! Felicia tjatar om att få pyssla hela tiden. Hon kan sitta hur länge som helst också vilket är roligt! En lugn stund tillsammans är aldrig fel! Nu när jag bli mammaledig så är det bra att ha massa pysselsaker hemma eftersom hon kommer vara hemma varje måndag och fredag. De har ju skapande en gång varje dag på hennes förskola, även språk en gång per dag där de ofta pysslar också. Så det blir bra med mycket pyssel hemma också i höst och vinter!


Nä nu ska jag ta och sova. Imorgon blir det mer golvläggning och och lite fix här hemma.


Sov gott!

Av Camilla - 13 juli 2011 19:48

Felicia tycker om att hjälpa till med maten. Idag gjorde vi hemmagjorda köttbullar! Hon fick rulla sina egna köttbullar som hon la i en liten form! Hon åt som aldig förr! Mumisgt värre!


 

Felicias egna köttbullar :)

 

Nu väntas golvläggning i hallen. Nu slipper jag äntligen de fula golvet som jag försökt se förbi såååååå länge!


Ha de!



Presentation


Livet i vår lilla familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards